15 de septiembre de 2008

Se va -de a poco- el Talgo III


Trenes Alvia en la Estación de A Cruña / Alvia Trains in A Cruña´s Station
Photo © 2007 by Blog km329


Se va el Talgo III
Muy de a poco como lo veíamos venir, los trenes Talgo III ( una verdadera reliquia de tiempos pasados ) van abandonando el servicio, ahora es el Alvia Barcelona-Pamplona que lo suplanta en su servicio hasta Lugo, con cambio - como se lee en el artículo linkeado en el titular - en Monforte de Lemos.
A apresurarse si lo que se quiere es hacer el viaje antes de que los eliminen por completo !!!
El trazado a Galicia lentamente va avanzando, lo vimos en nuestro viaje del año pasado, muy pronto totos los desplazamientos de pasajeros solo serán por Alta Velocidad, quizás en unos 4 ó 5 años, los lentos convoyes de larga distancia solo serán un recuerdo.


Talgo III is leaving the tracks

Slowly the last Talgos III are leaving the tracks, now the Alvia formation will be the High Velocity day services to Pamplona, the passengers going to Lugo, will change trains at Montforte de Lemos. So, go quicly if you want to take a ticket in the last spanish passengers´ formation from the XX century, making a s-l-o-w trip to Coruña.


No hay comentarios:

Todos al tren !! / All aboard !!!

No soy un erudito, tampoco una persona de gran memoria. Tampoco conozco los modelos de locomotoras ni los números de serie de los vagones. Quizàs sean cosas que me pierdo, conocimiento del cual carezco. Si tengo desde muy pequeño la pasión por los trenes - quizàs por los viajes, pues eso elicitan los trenes - fruto de una madre que nos llevaba a mi hermano y a mi a ver partidas y llegadas a la estación de nuestro barrio.
Los años me llevaron por diferentes rincones del mundo, a veces por trabajo, otras por placer. Viendo las fotos que he tomado, surgen como una constante los trenes.
Con esta simple aficción, las fotos, los viajes, los trenes, me he ido rodeando de conocidos, de amigos, de "hermanos de fraternidad" en diferentes países, es por ello - y para sacar todo esto a la luz - que comienzo, humildemente, a publicar este blog.
Espero que no sea tan simple que no convoque, ni tan erudito que asuste, que sea un nuevo punto de encuentro con los viejos y los nuevos amigos.

--------------------------------------------------------
I´m not an erudite, neither a big memory person. I don´t know the reference number of any engine or locomotive. Perhaps these things that I don´t know may be a knowledge that I must, but what only understand is my passion about trains and trains trips, trips in distant worlds or distant hemispheres.
My mother brought us – my brother and me – to a little station in a tiny neighborhood of Montevideo to see the trains arrivals and departures, was our favourite childhood hobby
( or perhaps only mine ? ).
For working or leisure, year by year, I travelled for many countries of Latin and North America, and a constant in this trips was a visit to the more nearest train station.
I can see now my photo memories and find in it a persistent motif : a lot of railroad photographs, from Uyuni in Bolivia to Orlando in USA, from an old engine ( almost destroyed ) to a TGV train.
The railways made me know a lot of people also, with the same – insane- passion, and like a fraternity a lot of blogs and web sites has been appeared, from BsAs ( Argentina) , from Uruguay, groups, indivuduals, instutions for memory preserve.....
And now with the "official " publication of my own blog I can put in words and images my secret passion, came in.
And this is for you reader, from some far – or near – country in the world, all your comments ( positive or negatives ) are welcome.
This also want to be a meeting point for old and new friends.