22 de enero de 2009
San Feliu de Llobregat, una panorámica
Estación Sant Feliu, vista desde el exterior.
Encontrémonos en cualquier parte del mundo, el "truco" del escaloncito para llegar al andén, todos lo utiliza . Una constante de los ferroviarios .
Los coches de Cercanías que serán sustituídos a lo largo del año por los nuevos Civia, que podemos apreciar en nuestro post de la Estación de Hospitalet.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Todos al tren !! / All aboard !!!
No soy un erudito, tampoco una persona de gran memoria. Tampoco conozco los modelos de locomotoras ni los números de serie de los vagones. Quizàs sean cosas que me pierdo, conocimiento del cual carezco. Si tengo desde muy pequeño la pasión por los trenes - quizàs por los viajes, pues eso elicitan los trenes - fruto de una madre que nos llevaba a mi hermano y a mi a ver partidas y llegadas a la estación de nuestro barrio.
Los años me llevaron por diferentes rincones del mundo, a veces por trabajo, otras por placer. Viendo las fotos que he tomado, surgen como una constante los trenes.
Con esta simple aficción, las fotos, los viajes, los trenes, me he ido rodeando de conocidos, de amigos, de "hermanos de fraternidad" en diferentes países, es por ello - y para sacar todo esto a la luz - que comienzo, humildemente, a publicar este blog.
Espero que no sea tan simple que no convoque, ni tan erudito que asuste, que sea un nuevo punto de encuentro con los viejos y los nuevos amigos.
--------------------------------------------------------
I´m not an erudite, neither a big memory person. I don´t know the reference number of any engine or locomotive. Perhaps these things that I don´t know may be a knowledge that I must, but what only understand is my passion about trains and trains trips, trips in distant worlds or distant hemispheres.
My mother brought us – my brother and me – to a little station in a tiny neighborhood of Montevideo to see the trains arrivals and departures, was our favourite childhood hobby
( or perhaps only mine ? ).
For working or leisure, year by year, I travelled for many countries of Latin and North America, and a constant in this trips was a visit to the more nearest train station.
I can see now my photo memories and find in it a persistent motif : a lot of railroad photographs, from Uyuni in Bolivia to Orlando in USA, from an old engine ( almost destroyed ) to a TGV train.
The railways made me know a lot of people also, with the same – insane- passion, and like a fraternity a lot of blogs and web sites has been appeared, from BsAs ( Argentina) , from Uruguay, groups, indivuduals, instutions for memory preserve.....
And now with the "official " publication of my own blog I can put in words and images my secret passion, came in.
And this is for you reader, from some far – or near – country in the world, all your comments ( positive or negatives ) are welcome.
This also want to be a meeting point for old and new friends.
Los años me llevaron por diferentes rincones del mundo, a veces por trabajo, otras por placer. Viendo las fotos que he tomado, surgen como una constante los trenes.
Con esta simple aficción, las fotos, los viajes, los trenes, me he ido rodeando de conocidos, de amigos, de "hermanos de fraternidad" en diferentes países, es por ello - y para sacar todo esto a la luz - que comienzo, humildemente, a publicar este blog.
Espero que no sea tan simple que no convoque, ni tan erudito que asuste, que sea un nuevo punto de encuentro con los viejos y los nuevos amigos.
--------------------------------------------------------
I´m not an erudite, neither a big memory person. I don´t know the reference number of any engine or locomotive. Perhaps these things that I don´t know may be a knowledge that I must, but what only understand is my passion about trains and trains trips, trips in distant worlds or distant hemispheres.
My mother brought us – my brother and me – to a little station in a tiny neighborhood of Montevideo to see the trains arrivals and departures, was our favourite childhood hobby
( or perhaps only mine ? ).
For working or leisure, year by year, I travelled for many countries of Latin and North America, and a constant in this trips was a visit to the more nearest train station.
I can see now my photo memories and find in it a persistent motif : a lot of railroad photographs, from Uyuni in Bolivia to Orlando in USA, from an old engine ( almost destroyed ) to a TGV train.
The railways made me know a lot of people also, with the same – insane- passion, and like a fraternity a lot of blogs and web sites has been appeared, from BsAs ( Argentina) , from Uruguay, groups, indivuduals, instutions for memory preserve.....
And now with the "official " publication of my own blog I can put in words and images my secret passion, came in.
And this is for you reader, from some far – or near – country in the world, all your comments ( positive or negatives ) are welcome.
This also want to be a meeting point for old and new friends.
1 comentario:
Salvem l’Estació del Tren de Sant Feliu
Puja’t al tren per salvar l’Estació amb més de 150 anys d’història.
Benvolguts amics i
benvolgudes amigues,
Davant el perill de perdre l’edifici de l’Estació de Sant Feliu de Llobregat, un grup de persones hem iniciat una campanya per salvar el patrimoni històric local que representa l’edifici de l’Estació del tren.
El projecte del Soterrament de les vies del ferrocarril a Sant Feliu preveu l’enderroc de l’edifici de l’Estació i que en el lloc on actualment hi ha l’entrada al parc Nadal es construeixi un edifici de 14 plantes.
Considerem que aquest edifici forma part de la nostra història, de la nostra cultura i del patrimoni de la ciutat. Per aquest motiu, demanem al sr. alcalde que es respecti l’edifici i es facin les obres de rehabilitació adients per recuperar el seu aspecte original i donar-li una ús per a la ciutadania de Sant Feliu.
L’any 1854 es va posar en marxa la línia de ferrocarril Barcelona – Molins de Rei. Va ser la tercera que es va construir a Catalunya i la primera via doble de la seva època. Actualment l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb Molins de Rei i Cornellà, la més antiga d’Espanya que es conserva.
Demanem que l’Ajuntament reconsideri l’enderroc de l’Estació i obri un procés on s’avaluïn les possibilitats tècniques de la conservació d’aquest edifici representatiu de la memòria històrica i del patrimoni de la nostra ciutat.
La campanya s’ha inciat al facebook amb la creació del grup “Salvem l’Estació del Tren de Sant Feliu” i actualment, en només 15 dies, ja compta amb més de 1000 santfeliuencs i santfelienques que s’han afegit des d’aquesta xarxa social.
Les entitats que vulguin adherir-se ho poden fer enviant un missatge electrònic a mesfemmessantfeliu@gmail.com, indicant en l'assumpte: "adhesió a la campanya Salvem l’Estació del Tren de Sant Feliu ".
Salutacions cordials,
Jaume Solé
Administrador del grup “Salvem l’estació del Tren de Sant Feliu”
http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=109825192391214&ref=ts
Publicar un comentario